Isnin, Julai 05, 2010

dari lubuk timah Perak ke kota melayu kaya raya....Melaka

3/7/2010....

tanggal tarikh di atas maka aku pon merantau semula meninggalkan kota keriangan berlumpur ..KL.. ke bandaraya warisan dunia... Melaka.....hahahah atte yeop teman dak lagi cakap perak....hahahahah tapi pastinya aku nak cerita kali nih....tentang sedikit permulaan hidup kat sini...



jujurnya...setiap kali aku bangun...di melaka ini....aku asyik teringat ketika mana aku bangkit dgn malasnya di teratai....hahah sekarang alhamdulillah (harap sampai bila2) boleh bangun dengan rajin ........sekarang kolej tun mamat hahahaha

setiap kali air shower kena di ubun2...kepala otak aku asyik teringat bagaimana aku beratur menunggu giliran utk mandi sekarang mandi jer lar ko hahaha

setiap kali aku makan.....asyik teringat pada gulai dan ikan keli...nampak gaya sekang ikan bakar dan asam pedas lar gamaknya hari2 ahahah

setiap kali terdengar azan...aku teringat suara bilal PI memanggil student yg hardly turun...sekarang hanya azan dari surau kolej dan masjid berdekatan..

setiap kali aku menempuh malam...aku teringat bagaimana ia biasanya di isi dgn sembg2 di bilik sambil tunggu nasi lemak datang mengetuk pintu...sekarang hanya bunyi mat2 motor yg terik balik tidor...

tiap aku sembg ngn budak perak...aku seolah ternnt...."mana yg lain nih" walau aku tau diorg kat tempat lain

tiap kali sembg ngn member baru....tiap kali itu aku teringat.....kamu...segala isi UiTM Perak...


kini sampai masa utk aku sandarkan hidup di bumi tuah dan jebat ini dan mengharap di terima setia aku ini.....
gegar Perak gempur Melaka....






1 ulasan:

  1. jom lawat blog ikan keli...1001 cerita ttg ikan keli...

    BalasPadam