Isnin, Ogos 02, 2010

HIDUP INI INSYAALLAH...MATI ITU PASTI

dalam hidup ni, ada beberapa benda yang aku selalu nyanyi bagi mengingatkan aku, "hiduplar la tapa" seperti

1- lihatlah....aku terdampar dan luka...dengarkanlah...jeritan dari dalal jiwa...., aku ingin pulang.
(ebiet g ade)

2-sesampainya di laut..ku khabarkan semuanya, kepada karang, kepada ombak, kepada matahari, tetapi semua diam, tetapi semua bisu, tinggala ku sendrir, terpaku menatap langit....barangkali disana ada jawabnya, mengapa di tanah ku menjadi bencana, mungkin tuhan mulai bosan, melihat tingkah kita ...yang selalu salah dan bangga dengan daosa2...atau alam mulai enggan, bersahabat dengan kita, cuba kita tanya pada rumput yanag bergoyang....
(ebiet g. ade)

3-kebahgiaan, yang abadi. telah lama ku inginkan, sebuah kehidupan yang....seindah pelangi....sedamai laut biru....dan sebahgia itulah yang ku harapkan.........telah.........aku temui, segalanya...di sini...telah....aku temui....segalanya....yang ada....iman dan islam...


dan macam2 lagi yang selalu aku nyanyi cuma orang sedar...x sedar hahaha tapi tiap lagu yang aku nyanyi
tue...selalunya..yang orang tak layan hahaha



Tiada ulasan:

Catat Ulasan