Rabu, Ogos 11, 2010

Suasana 1 Ramadhan...

Salam Ramadhan, tahniah dan Alahamdulillah kerana kita masih dapat bertemu dengan Ramadhan.


selasa-10/8/2010~ aku sebok ngn memacam hal dah kelas......tapi dalam kepala selalu asyik teringat tentang esok....bagaimana agaknya berpuasa kat melbourne(melaka) nih....kalau ikutkan sejuk macam nih...mesti cepat lapar ahahahah. x sabar nak tunggu esok....

malam nya aku tunggu lar pengunguman dari member utk nak solat terawih........dan seperti diduga..terawih ugak aku malam tue heheheh

sahur utk hari pertama di sponsor oleh ayah amir( kawan zul@roommate aku)


Rabu-11/8/2010~ Maka berpuasalar aku hari nih......heheheh suasana sungguh damai...senyap dan tiada orang. mungkin sebab kat melaka nih 1 Ramadhan cuti...maka semua berehat saja di rumah..tapi sepoi angin hari nih mmg best damai jer hahahaha 


jalan- jalan para pelajar begitu sunyi...


kg morten.....sunyi, tiada budak2 main bola...



kedai makan di jalan tun ali tutup...kelihatan kosong hahah


jadi apabila semakin menghampiri waktu mahu berbuka harus lar kita mencari makan. aku ikut kawan2 aku ker bazaar dekat2 sini....di taman cempaka...jauh x jauh lar (naik keta) klu jalan kaki..ada yg sampai jer bazaar dah dengar azan maghrib heheheh......

suasana bazaar memang meriah, penuh sesak...tapi ya Allah ampunkan aku....yang perempuan x nak mengalah..habis dia sondol semua....pasal nak berjalan..........

habis aku terlanggar, tergesel anak dara orang.....astaga...sabar2 saudari...ada rezeki ada lar makanan buat semua...apa lar di kejarkan nasi tue.....

dan lagi satu, agaknya aku nih mmg kampung kot, kat kl aku x jumpa gadis kita yg cantik paras rupanya pada hemat aku...jadi sepanjang kat bazaar, x tau nak pandang apa...lauk? atau gadis ini....siap ber make-up......hhmmmm utk siapa agaknya makeup dan hiasan diri itu yer?...

gambar sebenar tapak kejadian....sesak...


dan utk hari yang pertama nih aku terlintas sekelompok anak cilik kita yang saling gembira bermain bersama teman......buat aku teingat masa kita kanak2 dulu...yang mana kita tidak terlalu mengejar mendahului masa untuk menjadi dewasa, kita ambil masa kita dengn baik........


the moment.. we didn't rush to grow up....we take our time...~dato' Lat~


1 ulasan:

  1. wow..ramai nye..seramai bazar kt pdg kawad uitm perak ;P

    BalasPadam