Sabtu, Oktober 23, 2010

life is fun...wiiiii.....

life is fun......is it??? hehehhe short question 4 u to ponder....

apa tu hidup?
did u really live ur life?
did u fell happy?
what is the definition of fun?
why am i asking such question?

hahahaha ntah lar....hidup nih rasa kosong kalau kita x jumpa sapa kita...apa kita mahu..."the hell with others".....senang cakap..tapi bukan satu benda yang kita mampu actly...walau gagah mana badan n minda kita...kita masih perlu hidup bersama satu atau lebih individu...(scew u tapa....talk like u know everything) hahahaha mmg x tau pon hahahahaha...tapi aku nak cakap....klu ko x suka..why u bother...wasn't u the one who said.."the hell".....so? bugs off hahahaha...

hahahaahah kenapa entry aku kali nih cam kasar jer?....mudah....jer jawapan dia..sebab ko rasa kasar....setengah orang akan kata...mana ada...standard lar tue heheheh.....

apa makna bebelan aku nih? mana kaitan isi dari satu perenggan ke perenggan yang lain???

sebenarnya begini....aku tulis nih mengingatkan diri aku..dan KAMU..yg selalu bertandang kesini (terima kasih) untuk faham...kita orang melayu..ada adat..ada adap..tambah lagi kita ada agama...betul kita ini semakin moden..tapi bukan bermaksud kita buang jati diri dan siasah melayu kita....kerana hidup kita ini di kelilingi mereka yg berbeza..lain padang lain belalang...banyak udang..banyaklah garamnya..bukan begitu???

jadi fahamlah perbezaan ini...(cukup dengan faham kerna dari situ akan wujud nyer saling hormat) dan wujudkan persamaan.....

~bukan x hajat hendak kemari,
  berjumpa muka barang sehari;
  terkenang jauh kedalam mimpi,
  kata2 saja sebagai penyeri.

~makan minun halal dipinta,
  terkhilaf terbebel dimaafkan serta;
  biar jauh tidak bersua,
  di dalam hati sikit x lupa....






2 ulasan:

  1. Kadang lu rase kasar, tapi tak kasar pun. Kadang kite cakap ngn orang pun saye-awak. Tak boleh gune aku-kau,Kasar konon. Ngn tuhan pun lu orang takde cakap saye-awak. Gune aku-kau jer. Gua berani bet potong kuku lahh kalau lu orang cakap saye-awak time doa. Haha

    BalasPadam
  2. betul2 aku sokong giller cakap ko....

    BalasPadam