Ahad, November 21, 2010

mengimbau dulu....aku yang dulu...

nama saya mustaffa bukhari..dengan penuh rendah diri...post kali nih...tentang aku yang dulu....semasa aku kecil hingga besar..maksud aku benda yang aku retrieve balik bila aku dah besar nih..suatu yang aku dah lama x lalui atau jumpa bila aku dah besar ni....


  • aku lahir 1 march 1989, di hospital kuala lumpur heheh...di besarkan di no.49 jalan melati kampung raya permai, 57000 sungai besi kuala lumpur.....(kawasan setinggan tersusun)
  • aku belajr macam2 kat sini....belajar main lastik...basikal....guli..congkak..batu seremban....tutup botol..nyorok2...polis sentry...macam2 lar....tapi x lar terror pon siap main basikal pon 2-3 kali masuk longkang hahah..tu belum kira bulan ramadhan hhahaha mercun semua heeheh best....
  • aku membesar di 3 tempat.... kalau di sg besi....kampung raya permai dan kampung muhibbah.....dan satu tempat lagi di balakong,,,taman impian ehsan hehe...basically aku jadi ganaz kat kampung muhibbah lar sebab aku on my own no parent no adult supervision heheh
  • kampung muhibbah ni lar aku belajar macam gak...lain dari kampung raya permai..walau setinggan gak...kat sini aku belajar cmner nak sembg cara berlapik ganazz nyer heheheh plus aku belajar silat kat sini....tapi gelanggang kami..hanya orang tertentu jer tau....sbb tersorok betul hehehaha....kat balakong aku belajar macam mana hidup cara orang surau sbb rumah aku depan surau...so basically aku nih hidup ngn macam2 suasana..and it was fun......

so tadi tue info aku dulu2 sikit jer dah lar.......apa yang buat aku tulis semua nih?
heheh aku baru jer jumpa member aku balik...member gelanggang.....satu guru...satu aliran...heheh mmg pecah perut,,,,,apa yang buat aku terpukul nak post blog kali nih ialah asal usul aku...tetibe telah dibukukan...bukan lar pasal aku ...tapi pasal setinggan semua nih...aku dah beli dah buku nih....best...korang beli lar...


so buku nih lar buat aki teringat apa tue semangat berkampung..merewang...menanggah..(sama la ahah) mana ada catering2 cam sekarang nih...heheh rindu weh time tue,,,and macam aku lepak bersama member aku buat aku ingat lagi pasal zaman belajar silat...plus skang kampung raya permai dah x da..tinggal kampung muhibbah nih jer yg nasih ada sebagi kawasan setinggan melayu di sg besi......tapi rami dah x da,,,,pindah....merantau....yang dah arwah pon ramai hhmmmmm.....yang buat aku labih terpukul kata member aku nih....kita kena buat..."ini kampung kita"...jgn orang....mmg buat aku rasa terpukul...kerana dia meletakkan aku sebahagian dari cerita hidup dia....

ntah lar

aku sendiri tak tau apa yang aku betul rindu...
silat?
kampung setinggan?
orang kampung?
kawan2?
ntah lar tapi yang pasti aku...kami rindu heheh..ya Allah yang lalu itu terlalu indah buat aku....

seperti kata penulis buku yang aku tunjuk tadi....KL takkan maju kalau bukan jasa kami warga setinggan...kami yang buka jalan...dan bina tapak...yang lain hanya nikmati saja ,,.....

ni pahan..member seguru..rakan sparring...

yang ni pon korang mesti biasa tengok kat blog aku nih,,,dia pon seguru gak nampak biasa kan...tapi dia pernah makan penyepak cikgu kitaorg,,,"terbang" dan jatuh,,depan mata aku...tapi x de plak aku dengar dia mengaduh ke apa ker..rilek jer bangkit balik...


2 ulasan: