Khamis, Februari 03, 2011

pilu ku....

melihat dia di situ..tanpa usapan manjanya...aku jadi pilu,
melihat dia di situ..tanpa berkata mengenai waktu.. aku jadi pilu,
melihat dia di situ..tanpa menanak nasi buatku.. aku jadi pilu,
melihat dia di situ..tanpa bunyi derap bangkunya..aku jadi pilu,
melihat dia di situ..tanpa pandangan matanya.. aku jadi pilu,
melihat dia di situ..tanpa gelaknya..aku jadi pilu,

melihat dia lena di pangkuanku...aku jadi teramat pilu,
melihat dia memanggil nama aku..hanya aku...ya Allah..aku amat pilu,
melihat dia berkata...sudah banyak yg dia lupa...aku semakin pilu,
melihat dia di suap nasinya....aku bertambah pilu,
meliahat dia yg sering gagah...kini begitu..aku lalu pilu...

melihat dia diwudhukan aku..dalam hati ini pilu,
melihat dia di niatkan aku...dalam hati ini ya Allah begitu pilu,
melhat dia solat...dalam diam aku pilu...
melhat dia di ziarah aku pilu
namun mengenang dia...yg dahulunya ..moga pilu ini hanya peringatan dari mu Ya Allah..

ya Allah..jika aku ini terlalu sayang....terlebih dari sepatutnya...aku mohon kau bersamaku,
ya Allah jika aku ini terlalu rindu...terlebih dari sepatunya...aku mohon kau berasama ku,

cukuplar kau buat ku...

tapi yang pasti yang Allah jika kau sudi perkenankan doaku...kau bersamalah dia selalu...kerana seumur hidupnya,,,,hanya mendidik aku mengenal kau...

2 ulasan:

  1. assalamulaykum..
    wlopun hanis tatau pe2...tp i know r not in good condition rite now..

    -be a strong boy
    -lapang dada and redha tiap ape yg terjadi
    -bykkan bce surah al-insyirah dan doa yg nabi sllu bce 'Ya Allah,ak berlindung denganMu dari kecemasan dan kesedihan'

    insyaAllah
    take care~

    BalasPadam