Selasa, Februari 15, 2011

rightful owner of bicycle's limited edition playing card...

ok....disebabkan aku dah lama x buat magic....maksud aku perform depan orang....or training new magic....maka aku hanya beli normal Malaysian deck....macam lion...balckjack 21.....royal card....bagi yg main xcm or magic paham lar perbezaan playing card yg aku sebut nih.....hehehheheh so apa yg lain sgt deck nih? nak tau..beli lar..hahaha tapi bagi yg dah biasa dengar pasal aku bebel pasal card nih tau..yg aku guna bicycle...playing card......detail pasal card nih...dia buatan u.s.a.....sejak 1885....cost dia kat malaysia paling murah dalam 20 ringgit...(utk card jer...utk magic aku dah spend some money.....belum tool or trick jadi paham lar kenapa aku x cerita rahsia magic tue yer)....so basically aku dah pernah beli macam2 jenis bicycle deck...antaranya...

rider back bicycle deck
card nih adalah antara jenis yg "murah"....dan paling kerap aku pakai...cost dalam 25 ringgit....klu yg minat card trick mesti perasan...all profesional magician..pakai card nih lar..dan mana2 series american show...klu main poker diorg pakai card nih jugak....selain bee deck and many more lar....sbb texture card nih mmg awesome utk mark level korg dalam extreme  card manipulation (xcm) atau flourish....

next card
bicycle ghost deck....
card bicycle yang paling mahal pernah aku beli....dan bila aku beli card nih...member aku pon terjoin nak beli gak heheheh...actly..ni lar first bicycle card aku beli...harga aku beli masa tue 50 ringgit....2 kali harga rider deck heheh...nasib mak aku x kesah hahaha.....kalau korg perasan ..deck nih mmg putih semata-mata...dan card heart n diamond hanya di colorkan merah pada side suite jer....so putih habis lar.....(almost hehe)...

ok ghost deck pernah beli sekali jer....rider back.....berkali2..aku dah x ingat berapa kali.....

so masa aku kat melaka nih....aku teringin nak training...plus aku dah dapat cd utk trick baru...kena lar beli standard card sikit.....so aku ker jonker n beli bicycle....sayangnya.....rider deck mahupun standard deck sudah kehabisan......sooooo uncle tu jual kat aku bicycle standard limited edition series card......harga suppose 48.....na pujuk aku punya pasal..38 ringgit jer dia jual......(huh?? klu aku import sendiri ntah2 10 ringgit jer satu hahaha)

warna back card nih putih macam ghost deck cuma x lar secantik ghost deck nyer graphic design....and the face side of the deck macam standard deck lar....dan limited edition series mmg ada macam2...terlalu banyak...and klu korg google....macam2 ada...siap ada yang eco card lar....festival card lar macam chinese new year version....raya puasa jer x da eheheh...so inilah card baru aku...

nih lar card nyer..and aku dah guna perform depan kawan2 aku hari tue....sbb masih baru....so limited sikit skill...sbb air cushion finish card nih masih terlalu licin utk...momentum effect heheh


cantik gak kan design dia.....btw nih bukan aku....aku nyer double fan mmg foul hehe

fan......masih baru card nih...so kurang sikit consistent 

single hand spread.....heheh
2 gambar ada tangan tue yer baru gambar personal hahahaha....

so basically aku masih dalam training new trick n xcm...so tunggu.....hehehe....maybe magic will come ur way hheheheh...

rested....and now its time to continue some more....

2 ulasan:

  1. Aku cadangkan kau reveal trick2 magic. Buat video ke. Tapi suruh orang bayar kalau nak dapat magic yg kau reveal tuh! Hahaha guane?

    BalasPadam
  2. hahahaha mmg boleh kot..hmmm cuma aku kan x berapa pandai nak amik advantage pada internet nih..even pay pal pon aku x tahu cmner berfuntion hahah ko ajar bleh???

    lagi pon actly aku nak focus kat performance lar..cuma masa jer limited sikit...

    BalasPadam