Jumaat, Mac 04, 2011

accelerated.....and we're

as much that i've posted so much depressing n not so blogging type material heheh (aku kan manusia....)
aku sekarang dah rasa ok2 sikit.....aku rasa kekadang aku nih manja lar sgt huhuh masa sekolah dulu x lak macam nih...kat sini semua nak gedik...haiyo...aku gedik...??? habislar...hahahaha

hmmm aku skang dalam keadaan cuba nak buat something....kita tunggu nnt....doakan aku yer kawan2...insyaAllah berkat doa korg tertempias kat korg balik hehehe semoga dapat sama2 rasa nikmat tuhan kat bumi nih....

ok apa tapa buat??? walau dalam minggu nih aku macam sedih...aku still ada "lompat-lompat" moment...hehhee

macam sesetengah korg tau...aku skang adalah ahli KELASSO....kelab silat olahraga...so aku dah jumpa gelanggang aku...walau mungkin aku bukan setakat nak beljar sepak n tepis aje...but..silat olahraga bleh train aku nyer fitness...so tableh ar korg nak paggl aku gemuk pemalas heheh sbb aku nak point something...aku mungkin antara mereka yang rajin haha lebih rajin dari yg kurur but hanya lepak2....

so balik pada cerita aku ...apa yang best nya??? ok....technically aku dan kawan dah sampai ke minggu tangkapan...jatuhan...dan ofcourse sapuan....ok2 sapa nak tau apa tue sapuan...bleh lar mendidik diri anda di sini...ok nih ialah gambar sapuan..(org yg kat bawah yer...yg kat atas tue...aku tak tau nak pggl apa).....teknik sapuan mmg wujud dalam silat melayu tidak kira apa aliran.....jadi ia turut di gunakan dalam pertandingan silat olahraga.....btw kawan2 silat olahraga nih macam kumite bagi karate....means 1 on 1 fight......



sapaun terdiri dari 2 sapuan depan dan belakang....ok sapuan belakang nih memerlukan korg bergerak seperti memberi backkick tapi injakkan kaki ditukar dari tujahan kepada sapuan.....lain dari sapuan depan ianya seperti  mengait kaki pihak lawan tapi dengan merebahkan badan kita dulu...kedua sapuan ini dilakukan dalam keadaan rebah...dan effective bila pihak lawan menyerang dengan apa2 saja teknik tendangan...

so sapuan depan hanya memerlukan korg rebah dan sapu...tapi utk melakukan sapuan belakang...korg perlu....momentum yg cukup utk melibas kaki korg...hehe dan aku dipuji kerana buat dgn betul.....ayat coach aku adalah seperti berikut..." ha yang besar pon boleh buat...malu jer yg kecik nih"

heheh dan aku happy lar sgt2 hahahaahah (^_^) heheheh

next...masa kelas arab hahahaha kelas arab mmg best...nak kata aku dah terror sgt x lar kan but aku baru perasan yang aku dah boleh lar sikit paham dan cakap balik dalam arab..atleast cukup utk komunikasi kelas heheheh.....

aku x da la plak gambar ker atau video kelas arab aku sebb dah dok khusyuk gelak but...fahamlar...aku mmg gelak gila...

so....aku ada masa sedih ada masa hepi...just to think less about the sad past n take more on the time yg kita enjoy...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan