Jumaat, Mac 11, 2011

silat.......

..aku pernah cerita pasal silat dulu kan? ingat x? heheh..aku sgt minat pada martial art....hmmm serius minat giller...

aku minat sbb....aku dari kecik dah terpengaruh dgn cerita pendekar agaknya hhehehe..tapi aku x minat karate atau judo atau aikido seperti aku minat pada silat....lepas banyak aku kaji dan baca...silat pon apa kurgnya...banyak faedah...kalau cina ada tai chi...kita ada senaman petua atau senam tua...corak dari gerakan silat....

cuma aku sedih x da yang nak sama2 aku membudayakan silat....kuno ker silat nih? ntah lar...sekarang aku ada gelanggang sementara...aku tau..gelanggang nih takkan bawak aku gi mana...tapi...aku nak achieve something...aku nak carik peluang..belajar..sampai aku khatam dan layak jadi instructor....dulu menurut member aku,......kitaorg (semua satu guru) lepas tamat silat...(menerima batin)....dah kira boleh diangkat jadi guru...sebab kitaorg..langkah dah boleh...seni dah boleh...dan aku seperti yang di khaskan...buah pukul...dah banyak..even aku dah buat...buah pukul sendiri...begitu yg lain ada permainan masing2 dari hasil gaya masing2......masalahnya...belum sempat aku naik...aku kena berhenti...pasal..amalan (batin) yang aku terima...dulu..salah...abg aku ada 3 amalan...melekat 3 ekor...nauzubillah...aku pulak baru jer tamat nasib belum adat terima amalan aku sempurnakan....tapi ada satu amalan hati...dan ada lar sekor...hmmm

jadi aku sekarang begitu was2..tapi masih minat gila....

Ya Allah....hehhee

btw...sekarang silat olahraga,,,"kosong" yer...jadi aku x kesah...cuma x da kepuasan sedikit...hehe x perlar biar sikit dari takde langsung kan heheheh

btw korg...aku belajar sem nih penuh ngn goyangnya....doakan aku yer....moga doa korg berkat dan aku berjaya lulus semua paper sem nih...heheh

sambil tue...doakan aku jumpa gelanggang aku....heheh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan