Khamis, Mac 03, 2011

Ya Allah...apa tapa nak buat nih...

4 this semester...i really feel empty....i feel that i've become another person...i'm no longer my self...

kalau bukan masih ada iman...aku rasa..mau saja aku rampas hak tuhan...mau saja aku sudahkan hidup nih...syukur aku masih waras...

aku cuba nak belajar...dan kawan2 masih ada yang sudi bantu...tapi aku masih sendiri...aku x boleh nak belari seiring mereka....dan diorg..walau tunggu aku...tetap masih perlu berlari.......

aku rasa sakit tiap kali....sakit otak...sakit jiwa....aku benci di sini...di sini aku bukan tiada kawan...kawan bermain ramai...aku just tiada kawan belajar...

"wah tapa pandainya law"....bukan bagus mana...sbb benda membaca...x da aku...beribu lagi yg ada...
"macam mana tapa ingat theory?" ntah...membaca saja kan...hafal kan saja...sumbat lumat dalam otak...

macam mana jadi budak akaun...kalau debit credit saja benci utk berfikir...bagaimana jadi budak akaun..kalau calculator saja...yang terakhir kluar dari kantung alat tulis...

budak akaun apa kalau statement of financial position nya..(balance sheet)...pon bersepah habis formatnya...hmmm....

aku benci.....

benci...

bagaimana aku mahu hidup..di masa nnt...kalau ketika ini saja sudah penuh benci....baru belajar..belum kerja...

aku benci tali leher yang menjerut leher ibarat tali anjing yang dipegang oleh tuan anjing...yer..aku rasa ia seperti itu...

aku mahu pergi...serius
aku mahu hilang...

ayah mungkin faham...
mak?
mak nak sgt aku kerja di irb...
aku tau itu..
aku faham itu
akauntan...
aku benci akauntan...

kalaular lecturer aku bertanya...."tapa why u didn't do your job?"
mau saja aku hulur pisau belati dan responed sambil senyum..
"madame would u stab me rite here with the knife....it will be less painfull for both of us"
astaghfirullah....

or maybe..i didn't really need the knife...

just let nature take it course....


may be...i'll fell of somewhere...and its solve everything...
or maybe i'm thinking to much....

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum,,, a.mus
    hanis pun rase ape a.mus rase
    tu blom masok chapter kaum2 perempuan jelousy~ touching bende kecik bagai~

    hanis nk share jgk ngn a.mus
    ni nasihat2 yg hanis cari dr sahabbat2 hanis yg terbaik,yg mne klo hanis tgk, ujian dorg lg hebat,

    'give meaningful reason of why we do it... and Allah lah reason paling meaningful.. nk give up xleh cause He is looking at our effort.... nk jwb apa nnti kalau Dia tnye..'

    'smile even if it seems so hard... and pray that the effort we made to smile is counted as a part of patience that we try to achieve for Him...'

    'pergantungan hati pada Allah, ketekunan hati utk berzikir padaNya. Tidak ada hati yg lebih sempit dan tidak ade jiwa yg lebih resah dpd org yg menggantungkan hatinya kpd selain Allah'

    'even if u feel so tired to seek the knowledge, keep in your mind, this might be one of your greatest deeds that going to be count during the day of judgement. just imagine Allah is watching u rite now and He knows how tired you are but bcoz of His deen (ISLAM) ,u keep on moving forward'

    nampak sume nasihat2 ni sume TEORI
    mcm susah kn kite nk ikut? :)
    xpe....kite cube sesama...

    terukan kuat a.mus..!!!

    BalasPadam
  2. tapa, aku pun rase bende yang same...

    tapi, a piece of advise, belajar kerana Allah, insyaAllah dapat pahala jihad dan redha Allah... :)

    okay? Aku pun dah malas nak fikir dapat dekan ke ape dah...

    yang penting skrg is habeskan degree..tu je..

    BalasPadam
  3. "aku rasa sakit tiap kali....sakit otak...sakit jiwa....aku benci di sini...di sini aku bukan tiada kawan...kawan bermain ramai...aku just tiada kawan belajar..."

    tapa, dont be like this ok.
    u had the special.
    keluarkan..
    jgn simpan,tonjol!
    rajin2 ar datang umah.
    ok je kalau nak blaja.
    text dulu k.

    BalasPadam
  4. tapa..kuatkan semangat k...
    btw..sori xjoin contest tu...
    mmg btol2 xdek gmbo celebrate besday..
    huhuhu...

    BalasPadam